Promocja nieruchomości na sprzedaż

Promocja nieruchomości jest jednym z największych wyzwań z którymi musi się zmierzyć osoba prowadząca sprzedaż posiadłości. Odpowiednie zareklamowanie obiektu decyduje o jego szybkiej i zyskownej sprzedaży. W pierwszej kolejności należy zadbać o rzetelne przygotowanie materiałów informacyjnych.

Należy zadbać o wysokiej jakości zdjęcia, chwytliwy opis, przygotować plany i rzuty pomieszczeń. W celu wyróżnienia oferty, powinno pomyśleć się również o niestandardowych narzędziach, do których należy np. wirtualna wycieczka, panorama 360 stopni, czy też zdjęcia wykonane dronem.

Przekaz wizualny

Analizując konkurencyjny rynek nieruchomości trzeba pamiętać, że przekaz wizualny jest najefektywniejszym sposobem reklamy. Nie jest tajemnicą, że kupując dom czy mieszkanie kierujemy się emocjami. Przy sprzedaży nieruchomości należy być w pełni świadomym tych oddziaływań i je efektywnie wykorzystywać.

  • Skup nieruchomości - skup domów i mieszkań - Warszawa, województwo mazowieckie, cały kraj

Przyglądając się rynkowi nieruchomości możemy zauważyć, że wkład włożony w przygotowanie nieruchomości do sprzedaży wpływa bezpośrednio na jej finalny efekt. Przykładowo słabej jakości zdjęcia, które pokazują np. prywatne rzeczy właściciela, skutecznie zniechęcają kupującego. Wpływa na to fakt, że uniemożliwia się odbiorcy wyobrażenie sobie swojego codziennego funkcjonowania w danym obiekcie. Dlatego trzeba zadbać o stworzenie przestrzeni neutralnej, tak by klient nie mierzył obiektu miarą ich właścicieli. Do tego będą niezbędne działania z zakresu home stagingu, czyli profesjonalnego przygotowania nieruchomości do sprzedaży. Polega to między innymi właśnie na usunięciu wszystkich zbędnych, osobistych przedmiotów, czy niepasujących mebli. W celu stworzenia nowoczesnej, przytulnej lub rodzinnej przestrzeni można dodać kilka pasujących mebli, dodatków lub gdy wymaga tego pomieszczenie, zmienić kolor ścian. Z badań trendów na rynku nieruchomości wynika, iż najlepiej sprzedają się domy czy mieszkania z jasnymi, przestronnymi pomieszczeniami. Daje to duże możliwości aranżacji i metamorfozy posiadłości.

"Szum" wokół oferty

Sama promocja nieruchomości nie kończy się na wstawieniu oferty np. na kilka portali internetowych i oczekiwaniu na telefony zainteresowanych klientów. Istotne jest stworzenie "szumu" wokół propozycji, np. poprzez umieszczenie jej na portalach społecznościowych czy też poprzez organizacje np. dnia otwartego. Dodatkowo można pokusić się o stworzenie banerów reklamowych czy ulotek. Wymaga to wysiłku, czasu i niejednokrotnie wkładu finansowego, lecz jest to dość skuteczna metoda sprzedaży.

Najważniejsze są pierwsze dni promocji, które pokażą jak rynek przyjął nową propozycję. Brak zainteresowania może oznaczać niewłaściwie przygotowaną ofertę lub zbyt wygórowaną cenę. W każdym z tych przypadków należy podjąć szybkie działania, by uniknąć tzw. zmęczenia oferty. Użytkownik poszukujący nieruchomości może bowiem zapamiętać taką ofertę jako nieatrakcyjną i nigdy więcej jej nie otworzyć, mimo iż zmianie ulegnie np. cena. Niestety, ale zła sława będzie się za nią ciągnąć i trudno będzie zacząć od początku.

Promocja nieruchomości wymaga ciągłego monitorowania rynku oraz rzetelnego przygotowania oferty. Należy korzystać na bieżąco z nowoczesnych technologii informacyjnych oraz dbać o odpowiedni wizerunek oferty.